COMUNICAT DE PRESĂ Consiliul Judeţean Ilfov şi-a ales cei doi vicepreşedinţi În data de 28 octombrie s-a desfăşurat prima şedinţă a Consiliului Judeţean Ilfov din noua legislatură. Pe lângă alegerea membrilor comisiilor de specialitate, au fost aleşi şi cei doi vicepreşedinţi. Nominalizarea celor doi vicepreședinți a fost făcută de către președintele Consiliul Județean Ilfov, Hubert Petru Ștefan Thuma, iar cei prezenți și-au exprimat votul în mod secret. “Astăzi, am votat alături de consilierii județeni și am întregit echipa de [...]
În data de 25 octombrie 2020, 29 din cei 32 de consilieri județeni ai județului Ilfov au depus jurământul de învestire și au constituit noul Consiliu Județean pentru următorii patru ani. După constituirea noului Consiliu, a depus jurământul și noul președinte, Hubert Petru Ștefan Thuma. Ședința de constituire a fost deschisă de prefectul Daniel Zamfir, care a verificat validarea mandatelor obținute, iar ședința propriu-zisă, care a avut loc cu respectarea măsurilor dispuse de autorități pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, a [...]
20 august 2020 COMUNICAT DE PRESĂ Peste 8 milioane de lei, bani în plus pentru spitale Consiliul Județean Ilfov a aprobat în ședință o suplimentare de 8 433 434 lei, pentru Spitalul Județean Ilfov și Spitalul de Obstetrică Ginecologie Buftea, astfel: • Spitalul Județean Ilfov: 5 780 000 lei pentru lucrări de amenajare – zona administrativă, parcare, alei, iluminat, aparatură medicală (ecograf, electrocauter, echipamente extindere rețea fluide medicale) și pentru achiziția de materiale necesare în perioada în care spitalul funcționează [...]
19 august 2020 ANUNȚ DE PRESĂ Ședința Consiliului Județean Ilfov Se convoacă în ședință ordinară Consiliul Judeţean Ilfov pentru joi, 20 august 2020, la ora 14.00.  Ședința se va desfășura online, prin videoconferință. Ordinea de zi poate fi consultată accesând următorul link: http://cjilfov.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=183&lang=ro
 17 august 2020 COMUNICAT DE PRESĂ Consiliere gratuită pentru atragerea de fonduri europene Un nou webinar din seria organizate de CJ Ilfov a avut loc azi, pe tema fondurilor europene. Remus Trandafir, manager de proiecte în cadrul CJ Ilfov:” Finanțările disponibile în acest an acoperă orice tip de investiție în orice domeniu. Este o oportunitate unică pentru oamenii care vor să își deschidă afaceri în București-Ilfov. Nu a mai fost un asemenea flux de programe de finanțare în ultimii doi ani. Consiliul Județean Ilfov are un [...]
Image not available

Palatul Brâncovenesc de la Mogoșoaia

Palatul Mogoșoaia

Palatul Știrbei

Image not available

Mânăstirea Căldărușani

Image not available

Manastirea Samurcasesti

Image not available

Mânăstirea Snagov

Propunerea lansată de Reţeaua Actionăm Responsabil! lansată stakeholderilor din domeniul economiei sociale de a dezbate”Rolul principalilor piloni sociali în promovare” a fost privită cu mult interes.

Aproximativ 30 dintre aceștia au participat la masa rotundă „Rolul principalilor piloni sociali în promovarea economiei sociale” organizată în data de 25.08.2015, de Consiliul Județean Ilfov, în parteneriat cu Consiliul Județean Călărași, Centrul de Resurse pentru Cetățenie Activă, Asociația „Laboratorul de solidaritate” și Asociația „Viitorul lor depinde de tine”.

Evenimentul face parte din activitățile organizate în cadrul proiectului SOCEC.NET - rețeaua economiei sociale, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 și implementat în perioada ianuarie - decembrie 2015 în regiunile București-Ilfov și Sud-Muntenia.

Discuțiile animate din cadrul mesei rotunde a implicat atât reprezentanți ai autorităților publice, beneficiari ai proiectelor finanțate prin fonduri europene - DMI: 6.1. „Dezvoltarea economiei sociale”, cât și reprezentanții ONG-urilor cu activitate și experiență în domeniul incluziunii și economiei sociale.

Aceștia au evidențiat problemele care apar în implementarea proiectelor finanțate prin intermediul DMI 6.1, în special cauzate de întârzierea rambursărilor. Totodată, a fost subliniat faptul că persoanele vulnerabile angajate au probleme în a-și păstra locul de muncă, ceea ce afectează indicatorii de performanță ai proiectului, și implicit succesul acestuia.

În același timp, beneficiarii consideră că își asumă un risc major în implementare din cauza vidului legislativ care nu reglementează modul de cheltuire al sumelor și nu este specificat persoana responsabilă pentru contractele de convenție. Astfel, lipsa normelor de aplicare a Legii economiei sociale ridică serioase bariere în dezvoltarea și promovarea sectorului economiei sociale și împiedică apariția unor SES-uri sustenabile. Chiar și textul legii este unul perfectibil și nu acoperă toate aspectele legate de acest domeniu.

Evenimentul s-a bucurat de participarea unui foundriser cu experiență, doamna Cristiana Ionescu care a sugerat abordarea dezvoltării structuirii de economie socială cu ajutorul unui flux de capital operațional atras din surse private. Acesta ar acoperi riscurile generate de întârzierea plăților și ar ajuta SES-urile să realizeze mai ușor tranziția către perioada de sustenabilitate.

Prin organizarea evenimentelor de acest gen, partenerii și-au propus să contribuie la promovarea unor modele funcționale de structuri de economie socială, atât la nivelul publicului larg, cât și la nivelul companiilor și instituțiilor publice în vederea creșterii încrederii în efectele sociale pozitive aduse de acestea la nivelul ccomunitatii, contribuind în mod direct la îmbunătățirea semnificativă a oportunităților de ocupare adaptate nevoilor specifice ale persoanelor vulnerabile.

*Mai multe informații despre proiectul SOCEC.NET - Rețeaua economiei sociale sau despre activitățile derulate în cadrul proiectului puteți găsi pe site-ul www.socec.ro.

 

 

Strategia 2020-2030

Calendar evenimente

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Newsletter

Vizitatori

Vizite totale 161236